• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag dubblade min inkomst från 200' till 400', mitt betyg gick ner från 0,5% till 0,4%.

Det är inte ett betyg, det är en riskbedömning. 0,4 är 20 % bättre än 0,5.

Om du har en grupp på 1000 personer med 0,5 i risk så bedöms 5 personer i den gruppen få betalningsproblem inom ett år.

Har de 0,4 i risk så är det bara 4 personer som får problem.

En dramatisk förbättring procentuellt sett.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Det är inte ett betyg, det är en riskbedömning. 0,4 är 20 % bättre än 0,5.

Om du har en grupp på 1000 personer med 0,5 i risk så bedöms 5 personer i den gruppen få betalningsproblem inom ett år.

Har de 0,4 i risk så är det bara 4 personer som får problem.

En dramatisk förbättring procentuellt sett.

Ja men tack för uppläxningen, lägger den i papperskorgen. Jag skrev bara vad som står på minuc där det står Ditt Betyg, men jag är väl medveten om att det handlar om en riskprognos. Efter några kreditförfrågningar har det ökat till 0,6%.
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Varför händer inget med mitt betyg när två ff försvann 25/6?? Fortfarande kvar på 0,89%
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag hade 9, nu fick jag 7. Om en månad går två till ut!
Brukar inte hända så mycket med betyget över 7 förfrågningar. Iallafall inte vad jag märkt, men nu har jag betydligt högre UC än dig. Men vad jag kunnat läst mig till här från många så brukar skillnad på betyg ändras när man kommer under 6 st ff.
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Brukar inte hända så mycket med betyget över 7 förfrågningar. Iallafall inte vad jag märkt, men nu har jag betydligt högre UC än dig. Men vad jag kunnat läst mig till här från många så brukar skillnad på betyg ändras när man kommer under 6 st ff.
Jaha! Då kanske det blir lite skillnad nästa månad när det sänks till 5.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag hade 9, nu fick jag 7. Om en månad går två till ut!

Jag har gått från noll till tre utan att få sämre betyg, så det är nog inte säkert att den som går från nio till sju kan förvänta sig särskilt mycket. Jag antar att ganska få personer har så många som sju förfrågningar, så då spelar det kanske inte så stor roll om man går upp till åtta, nio eller så?
 
K

Klaridag123

Gäst
Poäng: 0
Jag har hittills gjort en bra resa känner jag. Inga lån eller krediter. Däremot några dumma betalningsanmärkningar, antar att det är dom som förstört mitt betyg ordentligt? Inga lån eller krediter och lön på 350k, men typ 10 betalningsanmärkningar och några FF. Dessa börjar bli gamla och försvinner nog snart.

Gått från 50 i betyg till idag 12.8. Resan fortsätter!

Var kan man få en bra sammanställning på ens betalningsanmärkningar och ff för att se när dom försvinner?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp